söndag 27 februari 2011

Silviakaka



Nu var det allt längesen jag uppdaterade bloggen! Men nu har jag iaf några bakverk på lager så nu ska det nog bli fler inlägg framöver!

Ikväll ska vi ha oscarsgala-fest med några vänner, och då ska vi bjuda på Silviakaka som jag bakat idag :) På jobbet gör köket en gudomligt god kaka som jag tror liknar silverkakan, men jag glömde namnet på deras kaka så jag hoppas att jag vart på god väg iaf.
Jag har även gjort mini-semlor kvällen till ära, men det får ni se imorgon!



Jag gjorde enligt det här receptet!

2 ägg
2 dl socker
2 dl vetemjöl
2 msk vaniljsocker
2 msk bakpulver
1 dl vatten

Blanda socker och ägg poröst. Häll sedan i vetemjöl, bakpulver och vaniljsocker och blanda till en smet, i med vattnet och häll i smeten i en smörad och bröad form. Ugnen ska vara på 175 grader, i 30 min.

Glasyren:

100 g smör
1 dl socker
2 tsk vaniljsocker
1 äggula
kokos

Smält smöret och blanda i socker och vaniljsocker. Blanda i äggulan försiktigt i smörsmeten och låt det svalna lite innan du lägger på det på kakan. Häll över lite kokos!

Ska någon av er se oscarsgalan ikväll?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar