fredag 19 november 2010

Cupcakes med kokosfrosting



Häromdagen gjorde jag cupcakes! Jag gick efter Leilas grundrecept på cupcakes och det blev ju så gott. Jag hade dock ingen citron hemma så jag tog lime istället.
Till frosting ville jag göra någonting med kokos. Försökte hitta något recept men utan resultat fick jag försöka lirka ut ett själv!. Här är det:

60 g smör
100 g färskost
5 dl florsocker
5 msk kokosmjölk
ca. 3/4 dl kokos

Är det möjligtvis någon som har ett superfint recept på kokosfrosting? Det här blev gott men hade kanske önskat att det smakat lite mer kokos, för det är ju så gott! :)

Update! 2010-11-22
Jag märkte att frostingen smakade mer kokos ju längre den stått i kylskåpet. Så den blev väldigt god ändå :)

1 kommentar:

  1. Åhh vad gott, detta måste jag testa, kokos är en favorit, har bara gjort kokosmuffins..

    SvaraRadera