söndag 14 november 2010

Kladdkakecupcakes

Det är ju fars dag idag och då fick jag ju ännu en anledning till att ställa mig och baka eftersom mina föräldrar var här i helgen :) Jag gjorde dock inte någon tårta utan det fick bli ett lite mindre och snabbare alternativ, nämligen kladdkakecupcakes!


Jag har använt ett vanligt kladdkakerecept, men hade dem lite mindre i ugnen (ca. 15 min i 175 grader). Innan jag la in dem i ugnen la jag i en liten chokladbit - går bra med vad som helst, mörk eller ljus - i varje cupcake så att de skulle bli ännu mer kladdiga! När de hade varit i ugnen lät jag dem svalna innan jag spritsade på chokladfrostingen så att den inte skulle smälta. Jag dekorerade med vanliga ätbara silverkulor. Det blev 6 st cupcakes av det här receptet!

2 kommentarer:

  1. Riktigt gott med kladdkakemuffins tycker jag med och med en chokladbit i, kan det bli bättre... mmmm

    SvaraRadera