torsdag 18 november 2010

Praliner med hallonfrosting






Jag har gjort små praliner igen! De är ju så roliga och lätta att göra!
Den här gången smälte jag 70% mörk choklad och penslade tre gånger. Sen gjorde jag en hallonfrosting som jag spritsade på och gjorde mini-hallon i sugarpaste som topping på det hela! Enligt receptet jag följde efter skulle man ha koncentrerad hallonsaft som smaksättning. Det hade jag dessvärre inte hemma så jag tog hallonsylt istället!
Här kommer receptet på frostingen:

60 g smör
100 g färskost
5 dl florsocker
ca. 3 msk hallonsylt
några droppar röd karamellfärg

vispa ihop och sen är det färdigt!

Pralinerna ska tanterna på jobbet få smaka på imorgon till 13-kaffet :)

3 kommentarer:

  1. Tack så mycket! :) dom var riktigt roliga att göra!

    SvaraRadera
  2. vad gott det ser ut! :)
    riktigt fina fotografier också Kristin!!

    SvaraRadera