söndag 14 november 2010

Första tårtan

Bara för några veckor sedan blev jag intresserad av att utveckla mina bakkunskaper ännu mer efter att jag sett en tårtblogg som gjorde helt fantastiska och inspirerade bakverk. Jag blev som galen och köpte alla hushållsfärger som fick att få tag på, gjorde en beställning på kakburken.se och köpte sugarpaste på panduro och ville börja skapa! Dock var det svårare än vad jag trodde att dekorera en tårta, men lärdom ger färdighet som man säger så jag har verkligen tränat och bättre tror jag det blir!



Tyvärr så blev bilderna lite suddiga, ska jobba på det!

Tårtan är fylld med två lager mousse, lime- och hallonmousse, spacklad med vanlig smörkräm och täckt med vit sugarpaste och dekorationer av sugarpaste.

Recept på moussen och smörkrämen kommer i nästa inlägg :)


4 kommentarer:

  1. Grattis till en av dina första tårtor, så fin den blev! Älgen är hur söt och charmig som helst =)

    SvaraRadera
  2. Jättefin tårta! Har själv suttit å modellerat en älg till en tårta till helgen :-) Skall bli kul att följa dig..

    SvaraRadera