måndag 15 november 2010

Praliner

Jag lånade en receptbok av min sambos mamma förra veckan, "Vinterns söta" som Lisa och Monica Eisenman har skrivit. Dom har jätte många fina och goda recept som man vill göra, bl.a. små praliner! Jag har sett hos många bloggare att de gjort det så jag ville också försöka!
Så här blev dom:


Först smälte jag vit choklad i en kastrull och penslade på det i knäckformar, in i frysen i några minuter tills det stelnat, sen penslade jag på ett lager till, och in i kylen så att de fick stelna ytterligare en gång till. När det stelnat drog jag bort knäckpappret. Jag hade lite frosting kvar från kladdkakecupcakesen igår så jag använde det som fyllning i pralinerna, det kanske är en konstig kombination men det blev gott! Sen när det också hade kallnat lite i kylen smälte jag mörk choklad i kastrullen och gjorde som ett "lock" till pralinerna, och på med en liten silverkula! Klart!

1 kommentar:

  1. va söta dom blev, du är så duktig,lycka till, kram mamma

    SvaraRadera